Llas comptes inclouen 1.187 milions d’euros procedents de fons europeus

Els comptes destinen un total de 22.040 milions d’euros a despesa social, la qual cosa suposa la suma d’un 83,13% de la despesa no financera per a sanitat, educació i serveis socials

Els Pressupostos de la Generalitat per a 2023 aconsegueixen els 28.438 milions d’euros, la qual cosa suposa un 1,7% més que els d’enguany, amb 22.116 milions d’euros de pressupost d’operacions no financeres, i són uns comptes que tracten de “ajudar les famílies a alleugerir les càrregues del dia a dia”.

Així ho han anunciat la vicepresidenta del Consell, Aitana Mas, i el conseller d’Hisenda, Arcadi España, en la roda de premsa posterior al ple del Consell, que ha aprovat el projecte de llei dels huitens pressupostos del Govern del Botànic, i els quarts d’aquesta legislatura, i la seua llei d’Acompanyament, que ja s’han entregat a les Corts.

En concret, el pressupost d’operacions no financeres de la Generalitat per a 2023, que contempla la despesa real en excloure el deute, ascendeix a 22.116 milions d’euros, un 6,8% més que el de l’any passat, que aconseguia els 20.716 milions.

Els comptes destinen un total de 22.040 milions d’euros a despesa social, la qual cosa suposa la suma d’un 83,13% de la despesa no financera per a sanitat, educació i serveis socials.

A més, els comptes inclouen 1.187 milions d’euros procedents de fons europeus, com ha destacat la vicepresidenta del Consell, Aitana Mas, que ha agregat que l’objectiu dels comptes és “acabar de deixar arrere la pandèmia” i pal·liar les conseqüències econòmiques de la guerra a Ucraïna.

Per part seua, el conseller d’Hisenda, Arcadi España, ha considerat que els comptes són “la resposta de la Generalitat per a avançar en reptes globals com el foment de l’ocupació, la lluita contra l’emergència climàtica, el reforç dels serveis públics o l’enfortiment de les institucions”.

El Govern valencià s’ha reunit aquest dilluns en sessió extraordinària per a aprovar aquest projecte de llei, l’últim d’aquesta legislatura, després de l’acord reeixit divendres passat entre el president Ximo Puig (PSPV-PSOE) i els vicepresidents Aitana Mas (Compromís) i Héctor Illueca (Unides Podem).