La Comunitat té una taxa de 226 compraaventas per cada cent mil habitants, segons les dades publicades aquest divendres per l’Institut Nacional d’Estadística (INE)
La compravenda d’habitatges va augmentar al novembre de 2022 un 25,8% interanual en la Comunitat Valenciana en el que suposa la major pujada per comunitats autònomes, en sumar 9.202 operacions.
Aquest nombre de compravendes representa una taxa de 226 per cada cent mil habitants, segons les dades publicades aquest divendres per l’Institut Nacional d’Estadística (INE).
De les 9.202 operacions, 8.487 van correspondre a habitatge lliure i 715 a protegida, en tant que 1.203 van ser habitatges nous i 7.999 usada, segons les dades de la Comunitat Valenciana.
En el conjunt nacional, la compravenda d’habitatges es va incrementar al novembre de 2022 un 10,8%, el major augment que es registra en aquest mes des de 2007, i va sumar 55.132 operacions, amb el que va encadenar 21 mesos de pujades i un creixement del 17% mancant un mes per a conéixer la dada de tancament de 2022, marcat en els últims mesos per l’encariment dels tipus d’interés per a fer front a l’escalada inflacionista.
A més, respecte al mes anterior, octubre, les compravendes d’habitatge van pujar un 6,8% en taxa intermensual.
CAU L’HABITATGE NOU I LA USADA MARCA UN NOVEMBRE DE RÈCORD
Al novembre les operacions d’habitatge nou van tornar a caure respecte al mateix mes de 2021 i van registrar un descens del 3% i un total de 9.933 compravendes. De fet, experimenten taxes interanuals negatives en quatre dels cinc últims mesos.
Per contra, les compravendes d’habitatge de segona mà van continuar liderant el mercat en acaparar el 82% de totes les operacions. En concret, les transaccions van créixer el 14,3% amb 45.199 unitats, el seu millor novembre des que arranca la sèrie històrica.
Amb aquesta nova pujada, la compravenda d’habitatge usat encadena 21 mesos a l’alça.
Si es compara amb el mes anterior, tant la compravenda d’habitatge nou com usada van experimentar augments, del 12,3% i del 5,7%, respectivament.
Des de gener les transaccions d’habitatge usat van acumular fins a novembre un augment del 20,1%, que es limita al 4,6% en el cas de la nova.
D’altra banda, més del 92% dels habitatges transmesos per compravenda al novembre van ser lliures i menys del 8% protegides.
En concret, les compravendes d’habitatges lliures al novembre van sumar 50.847 operacions, el 11,7% més que un any abans i un 7% més que a l’octubre. Per part seua, l’habitatge protegit va comptabilitzar 4.285 transaccions, el 0,5% més que fa un any i el 4,1% més que el mes precedent.
TRES COMUNITATS EN NEGATIU
Per comunitats autònomes, la compravenda d’habitatges va créixer en la majoria, excepte en tres d’elles: Cantàbria, Múrcia i Balears.
Els majors avanços es van registrar en la Comunitat Valenciana (25,8%), Astúries (25,6%) i Catalunya (19%).
Per damunt de la mitjana, van destacar els augments d’Aragó (16,1%), Galícia (15,4%) i Navarra (14,4%).
Atés el nombre de compravendes les xifres més elevades es van donar a Andalusia (11.646); Comunitat Valenciana (9.202); Catalunya (8.822) i Comunitat de Madrid (6.694).
Les compravendes d’habitatges realitzats entre persones físiques al novembre van ser 38.942, la qual cosa suposa un 11,5% més que en el mateix mes de 2021.
En el seu conjunt, al novembre es van inscriure en els registres de la propietat 186.018 finques, un 0,4% més que un any abans.
Pel que respecta a les finques transmeses per títol d’adquisició, les donacions van disminuir al novembre un 24,1% i les herències un 1,8%. Altres operacions (concentracions parcel·làries, divisions horitzontals, dacions en pagament i execucions hipotecàries) també van baixar, un 3,1%.
Només es van registrar augments en les permutes i les compravendes, del 7,5% i 3,8%, respectivament.

