La seua presència a Espanya, amb caràcter intermitent, es remunta a novembre de 2018, fins que en 2021 es va establir a Alacant, on va ser detingut

L’Audiència Nacional jutja aquest dimarts a un presumpte gihadista detingut a Alacant, que es definia a si mateix com a “llop solitari” i que se sospita que estava planejant un atropellament massiu, per la qual cosa s’enfronta a una petició del fiscal de set anys de presó per delictes d’autocapacitació terrorista i enaltiment.

“L’hora ha arribat”. Amb aquesta frase els investigadors creuen que l’acusat, A.H., a la presó provisional des de juny de 2022 després d’haver-se establit a Espanya un any abans, anunciava estar disposat a cometre un atemptat, presumiblement utilitzant una furgoneta, segons es desprén de les seues cerques en internet.

En el seu escrit de conclusions provisionals, el fiscal sosté que l’acusat, “després del seu adoctrinament i autocapacitació”, que li va portar a prestar jurament de lleialtat al Dáesh, i a les files en zona del qual de conflicte va intentar ingressar en 2015 i 2020, “va prendre la decisió d’actuar violentament” com a “llop solitari”.

Per a arribar a aquesta conclusió, el fiscal es basa en la cerca de lloguers de furgoneta que va fer en internet el 22 de març de 2022, després de fer una captura de pantalla d’una publicació en la xarxa social X sobre l’atemptat dos dies abans en el carnestoltes de Strepy-Bracquegnies, a Bèlgica, mitjançant l’atropellament a un grup d’entre 150 i 200 persones, de les quals sis van morir.

Indicis que enllaça amb la citada conversa de WhatsApp, datada el 31 d’agost de 2020, i altres més endavant fins a la seua detenció, en les quals insisteix: “L’hora ha arribat”; ”Hi ha un sol camí i no hi ha marxa enrere”; “L’hora ha arribat, preparat per al que vinga”; ”Lleuger i amb poc, preparat per al que vinga”.

Idea que repeteix el 17 de febrer de 2021 i el 26 de maig de 2022, indica el fiscal, que destaca que en el seu mòbil es va trobar un jurament de lleialtat al Dáesh, document que ha sigut datat entre el 31 de desembre de 2019 i el 3 de febrer de 2022, amb “la fórmula exacta que ha de recitar-se abans de cometre un atemptat”.

La seua presència a Espanya, amb caràcter intermitent, es remunta a novembre de 2018, fins que en 2021 es va establir a Alacant, on va ser detingut.

Segons el fiscal, quan va arribar a Espanya es trobava en “un procés de progressiva radicalització a través d’internet, durant el qual va adoptar la idea del gihad violent i es va autocapacitar per a realitzar accions terroristes, havent-hi finalment decidit passar a l’acció”.

En el seu un telèfon mòbil se li van intervindre més de 157.800 arxius multimèdia i 1.100 documents. En la seua majoria de publicacions de mitjans afins a organitzacions gihadistes, en les quals es troben fins i tot manuals per a la confecció o ús d’armes, i artefactes explosius.

També tenia en el seu poder un centenar de les edicions completes de la revista Naba, de la revista Rumiyah o de la revista Dabiq, totes elles publicacions del Dáesh.

En aquestes publicacions es convida a cometre atemptats amb vehicles o es donen instruccions sobre com cometre atacs amb arma blanca, “especificant zones corporals òptimes per a causar més mal”.

Així mateix, va ser trobat un document sobre preparació física, on es troben al·lusions a l’ús de fusell d’assalt AK47.