El cap de setmana arranca amb pluges en punts de les tres províncies amb un descens de les temperatures
La Comunitat Valenciana inicia un cap de setmana marcat en el meteorològic per ruixats localment forts aquest divendres i dissabte en alguns punts, sobretot de l’interior, que donaran pas a un diumenge de cel poc nuvolós o buidat, segons la previsió de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet).
Per a aquest divendres s’espera que els intervals nuvolosos de l’alba evolucionen a partir del migdia a cel nuvolós o cobert, amb ruixats que seran aïllats al matí i més generalitzats a partir de migdia i podran ser localment forts i acompanyats de tempesta, sobretot a l’interior de València i Alacant.
Les temperatures aniran aquest divendres en descens i pel que respecta al vent bufarà en el nord de Castelló del nord-oest moderat, disminuint a la vesprada a fluix; en la resta del litoral el farà de l’est i nord-est moderat, i en els altres punts de la Comunitat Valenciana predominaran les components aquest i sud, amb algun interval moderat.
La previsió per al dissabte és que hi haja intervals nuvolosos amb ruixats i tempestes ocasionals, que podran ser fortes a l’interior i l’entorn del cap de la Nau durant la vesprada, i que les temperatures seguisquen en descens o no experimenten canvis significatius.
El vent bufarà en el nord de Castelló del nord-oest moderat i en la resta de la Comunitat el farà del nord i nord-est, moderat en el litoral i fluix a moderat en la resta, tendint al final del dia a component oest fluix.
I el diumenge deixarà cel poc nuvolós o buidat, amb nuvolositat d’evolució diürna a l’interior; temperatures mínimes sense canvis i màximes en ascens; i vent a l’interior nord de Castelló del nord-oest moderat i en la resta de la Comunitat variable fluix, predominant la component oest a l’interior i amb brises en el litoral.
Les temperatures màximes i mínimes registrades les últimes 24 hores en les tres capitals de província han sigut:
Castelló: 23,5 i 13,6 graus
València: 21,8 i 15,9 graus
Alacant: 23,5 i 17,3 graus
Pronòstic marítim:
================
- Aigües costaneres de Castelló: vent de component sud força 2 a 4, rolando temporalment a nord i nord-oest 3 a 5 durant la matinada i primeres hores del matí. Marejadilla o maror. Algun xàfec o tempesta preferentment de matinada o a la vesprada.
- Aigües costaneres de València: vent de l’est i sud-est força 3 a 6, rolando a component nord 3 a 4 durant la nit, a aquest al matí i a sud a la vesprada. Maror disminuint a marejadilla. Algun xàfec o tempesta ocasional a partir de mitjanit.
- Aigües costaneres d’Alacant: vent de component aquest força 3 a 4, temporalment variable 2 a 3 de matinada, refermant a aquest i nord-est 4 a 6 al matí. Maror temporalment forta maror en la vesprada del divendres. Algun xàfec o tempesta ocasional a partir de mitjanit.

