El centre tindrà una capacitat per a 550 alumnes i una superfície de més de 500 m²
L’Ajuntament de Canet d’en Berenguer ha licitat l’institut d’ESO i Batxillerat per 8 milions d’euros. Un pressupost que s’ha augmentat en un 27% respecte a la primera licitació, que va quedar deserta entre altres causes perquè “el mòdul econòmic estava desfasat i no s’ajustava a la realitat del mercat després de l’encariment de preus”, explicava el regidor d’Infraestructures, Antoni Antoni.
Ara, la construcció del centre torna a eixir a concurs, per la qual cosa les empreses interessades podran presentar les seues propostes econòmiques fins a meitat de setembre, un termini que s’ha prolongat a 50 dies hàbils, donada la paralització que es produeix el mes d’agost a conseqüència de les vacances de moltes empreses.
Si tot ix segons el que es preveu, el govern de Canet espera poder adjudicar les obres a la fi de setembre o principis d’octubre i que aquestes comencen a meitat d’aquest mes, amb la intenció que l’institut estiga acabat per a març o abril de 2024 i puga obrir les seues portes per al curs 2024-2025.
“L’IES de Canet és un dels projectes més importants per a aquest equip de govern i un dels objectius més remarcable d’aquesta legislatura, ja que permetrà augmentar l’oferta educativa del nostre municipi i proporcionar una formació en ensenyament secundari i batxillerat que no existia. Amb la licitació del centre iniciem el compte arrere per a la construcció d’una de les infraestructures més rellevants i necessàries, un centre modern, que proporcionarà una formació de qualitat a l’altura del que mereixen els nostres joves”, afirmava l’alcalde, Pere Antoni.
L’IES de Canet tindrà una superfície construïda de 5.400 metres quadrats, sobre una parcel·la de 10.000, situada entre el camp de futbol de la Figuereta i el centre educatiu Camarena. Es tracta d’un edifici sostenible, amb una qualificació energètica doble A, un sistema de refrigeració i calefacció mitjançant l’aerotèrmia i la instal·lació de plaques fotovoltaiques de més de 100 KW. Les aixetes d’aigua també disposen de temporitzadors per a dosificar el consum d’aigua. “A nivell arquitectònic i d’eficiència energètica, l’edifici està molt ben pensat, en el qual ha prevalgut el concepte d’estalvi energètic i eficiència. L’energia que es produïsca serà la que es consumisca, aspectes que el convertirà, sens dubte, en referent de la comarca”, explicava el regidor.
Un altre dels aspectes rellevants és la llum, llum natural que es dotarà a les classes mitjançant d’un pati interior, reduint així el consum elèctric.
A nivell educatiu, comptarà amb 12 línies d’ESO (tres classes per curs) i 4 de batxillerat (dues línies d’Humanitats i Ciències socials i dues de Ciències i Tecnologia), per a una capacitat de més de 550 alumnes. L’edifici es distribuirà en dues plantes, una planta baixa que acollirà els seminaris de tecnologia, ciència…, laboratori, sales polivalents, la biblioteca, aula de música, consergeria, sala de professors i despatxos, entre altres estades i un primer pis que albergarà les aules d’ESO i Batxillerat. Classes de mes de 60 metres quadrats cadascuna amb corredors amples i esplaiats. A això se suma un edifici annex, connectat mitjançant una passarel·la coberta amb el principal, on s’instal·larà el gimnàs i els vestuaris.
El regidor d’Educació, Cèsar Gargallo, destacava el treball realitzat per a tirar avant aquest projecte. “Ha sigut una carrera de fons, plena d’obstacles que hem anat superant i solucionant a poc a poc fins a arribar a aquesta punt. Ara, amb la licitació fem un pas més, ja que el repte de la construcció de l’institut està una mica més a prop. Un centre que la comunitat educativa de Canet necessita i que tindran bé prompte”.

