La Comissió Executiva d’Esquerra Unida del País Valencià, davant el cessament de l’activitat econòmica no essencial decretat pel Govern central, vol expressar les següents consideracions:

1.- Les mesures decretades obeeixen a la necessitat de preservar la salut de la població i el major nombre de vides humanes possible sense que el sistema sanitari col·lapse. Aquesta ha de ser la prioritat absoluta en els moments actuals.

2.- Les necessitats bàsiques de la població i els subministraments essencials queden garantits amb les disposicions incorporades al decret adoptat.

3.- Es prioritza l’interés general de la població per sobre de l’interés particular.

4.- La quinzena en què s’aplicaran les mesures, i l’aïllament social que s’impulsa amb elles, només consta de 9 dies laborables, ja que la resta són cap de setmana o vacances de pasqua. Aquestes jornades no es deduiran del sou, sinó que les hores corresponents es recuperaran al llarg de l’any.

5.- L’objectiu comú del conjunt de la societat en aquests moments no pot ser altre que contribuir a doblegar la corba de contagis, i començar a superar la pandèmia. Per això, demanem responsabilitat i cooperació a tots els agents socials, especialment a les entitats empresarials, ja que vivim els moments més crítics i crucials per superar la crisi sanitària i tothom devem estar a l’alçada.