Intervenen armes de foc a onze traficants de cocaïna que operaven en una macrooperació

Onze detinguts, tres pistoles semiautomàtiques intervingudes i més d’un quilo de cocaïna confiscats és el balanç d’una àmplia operació policial, en la qual es va comptar fins i tot amb la participació dels GEOS i el servei de mitjans aeris, contra una banda de traficants d’aquesta substància estupefaent que la distribuïa des d’habitatges i finques rústiques de diversos municipis de la Vega Baixa.

Els arrestats, huit homes i tres dones, de nacionalitats espanyola i colombiana, entre els quals es troba el presumpte capitost, estan acusats dels delictes de tràfic de drogues, tinença il·lícita d’armes i pertinença a organització criminal.

La banda desarticulada, de caràcter jeràrquic i dedicada a la distribució de cocaïna a petita i mitjana escala, tenia fins i tot un escaló específic per a la captació de clients i el blanqueig de diners obtinguts, comptava amb una xarxa de cases per a dur a terme la seua activitat il·lícita i s’estima que repartia aproximadament un quilo d’aquesta droga a la setmana.

La Policia Nacional ha informat aquest dimarts en un comunicat d’aquest operatiu, en el qual es van dur a terme set registres simultanis en diferents localitats de la comarca alacantina de la Vega Baixa, en els quals els agents han aprehés tres pistoles semiautomàtiques, un revòlver, més d’un quilo de cocaïna, 200 grams d’haixix, huit vehicles d’alta gamma, 8.215 euros en efectiu, sis bàscules de precisió i altres útils per a la manipulació i venda de droga.
Alguns dels vehicles intervinguts disposaven de compartiments ocults, denominats ‘caletas’, on s’introduïa la cocaïna per a transportar-la fins al destí de repartiment.

Des d’una casa situada en la localitat de Callosa de Segura, “centre neuràlgic del grup criminal”, el seu líder havia organitzat un entramat amb diferents habitatges repartits per diferents municipis de la Vega Baixa i pedanies d’Elx, en la seua majoria finques rústiques allunyades de nuclis urbans, la qual cosa dificultava encara més la seua vigilància policial.

Donada la nombrosa quantitat d’habitatges investigats i la seua dispersa localització, en la macrooperació policial desenvolupada per la Comissaria d’Elx es va comptar amb la col·laboració de la resta dels seus efectius, inclosa la Unitat de Prevenció i Reacció (UPR). També van participar les Unitats Especials de la Policia Nacional, els Grups Operatius Especials de Seguretat (GEOS), el Grup Operatiu d’Intervencions Tècniques (GOIT) i el Servei de Mitjans Aeris de la Comissaria Provincial d’Alacant.