La demanda es produeix després que el Ministeri de Cultura haja emés un informe contrari al trasllat de la dama d’Elx amb motiu del 125 aniversari de la troballa

L’ajuntament d’Elx ha sol·licitat una reunió urgent amb el ministre de Cultura, Miquel Iceta, per a conéixer la situació actual del bust iber de la Dama d’Elx, que es troba en el Museu Arqueològic Nacional (MAN), a Madrid.

La decisió de l’equip de govern il·licità, format per un bipartit de PP i Vox, arriba un dia després que es coneguera que un informe tècnic del Ministeri de Cultura haja conclòs que el trasllat de les dames d’Elx i de Basa del Museu Arqueològic Nacional “activaria mecanismes de deterioració amb greus conseqüències” en l’estat de les peces.

L’ajuntament d’Elx porta des de 2022 demanant la cessió temporal de la Dama d’Elx per a la seua exposició durant uns mesos a la ciutat per a celebrar el 125 aniversari de la troballa, en els terrenys arqueològics de l’Alcudia.

La portaveu de la junta local de Govern, la popular Inma Mora, ha afirmat que a les autoritats il·licitanes se’ls “plantegen molts dubtes sobre aquest tema a aqueix informe” i s’ha preguntat “si els tècnics no han sigut capaços de preservar la Dama en les millors condicions”.

Mora ha indicat que han iniciat converses amb l’alcalde de Basa, Pedro Justo Ramos, del PP, per a treballar de manera conjunta en aquesta qüestió “i conéixer la situació actual de les dues peces, un tema que ens preocupa”.

De qualsevol manera, la portaveu ha insistit en la intenció de continuar treballant en la cessió temporal del bust, alguna cosa que ha ocorregut en dues ocasions des del MAN, l’última l’any 2006.