Les jornades estan organitzades pel Paco Territorial per l’Ocupació de la comarca

Les jornades educatives sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) a través d’un scape room han deixat un gran aprenentatge en els instituts del Camp de Morvedre. Aquestes jornades estan organitzades pel Pacte Territorial per l’Ocupació del Camp de Morvedre, el president del qual és l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno, que realitza activitats en tota la comarca i està subvencionat per LABORA i el Ministeri de Treball, en col·laboració amb l’empresa Euskape.

Aquestes jornades, realitzades el 22 i 23 d’abril en l’IES Algímia d’Alfara i en l’IES La Vall de Segó, respectivament, han sigut una experiència educativa enriquidora per a més de 100 estudiants de 3r i 4t d’ESO.

L’empresa Euskape va dissenyar i va executar un emocionant Scape Room en cada centre, amb temàtiques específiques relacionades amb els ODS. Aquestes activitats lúdiques i educatives van brindar a l’alumnat l’oportunitat de submergir-se en desafiaments interactius mentre aprenien sobre la importància i rellevància dels ODS en el context actual. Des de l’erradicació de la pobresa fins a l’acció climàtica, els participants van tindre l’oportunitat de comprendre com aquests objectius globals impacten en les seues vides i en el futur del planeta.

El Pacte Territorial per l’Ocupació del Camp de Morvedre reafirma el seu compromís amb l’educació i el desenvolupament sostenible en haver facilitat aquestes experiències enriquidores per a les persones joves de la comarca. Aquestes jornades van representar un pas important cap a la sensibilització i l’acció col·lectiva en la consecució dels ODS, preparant a les futures generacions per a enfrontar els desafiaments globals amb resiliència i determinació.

En destacar la importància que la joventut comprenga i es comprometa amb els ODS des d’una edat primerenca, aquestes jornades buscaven fomentar una major consciència i acció entorn de les qüestions fonamentals de sostenibilitat i desenvolupament. En involucrar a estudiants en activitats pràctiques i significatives, es buscava inspirar un canvi positiu i promoure la participació activa en la construcció d’un futur més just, equitatiu i sostenible per a totes i tots.