La concentració denunciarà el tracte discriminatori que pateixen els valencians en qüestions capitals com les infraestructures ferroviàries, el finançament autonòmic, la cobertura hídrica de l’horta baixa o la capacitat legislativa civil
Directius de Juristes Valencians, mantenen reunions amb agents socials, per a donar a conéixer la convocatòria entre diferents col·lectius, i localitats valencianes. Recentment es va celebrar una reunion de coordinació en l’Ateneu, a la qual van assistir membres de la Junta de Govern del Col·legi d’Advocats de València, i de la directiva del Col·legi de Farmaceúticos, representants de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies ( FVMP), i de la Unió Democràtica de Pensionistes, la secretària general d’Intersindical Valenciana Beatriu Cardona, el President dels cronistes del Regne de València, José-Ramón Sanchís, Fernando Mut, president de Societat Civil Valenciana i Josep Barat, president de “El Piló” de Burjassot al costat de representants del Casino di Agricultura, l’Ateneu, la Real Acadèmia de Cultura Valenciana, la Fundació Nexe, Llibertat VCF, la Facultat de Dret de la Universitat Jaume I de Castelló, de Taula de Filologia Valenciana, del Centenar de l’Emploma, de CCOO, Tirant lo Blanc, la Constantí Llombart, la Confederació Empresarial Valenciana, la Va unir de Llauradors , Avapol ( l’Associació Valenciana de Politología), la Aellva, o les seccions de Dret de Família i de Dret Valencià de l’ICAV, i Va convéncer Valencianista.
La secretària de relacions institucionals de Juristes Valencians, Susi Boix, anima a la participació en la convocatòria “ja que la concentració del diumenge 26 de febrer és oberta a tots els ciutadans valencians, en la qual direm sí a les justes reclamacions de la Comunitat Valenciana i un no definitiu als permanents greuges que patim en matèria de finançament, aigua, infraestructures o autogovern”. Boix, va incidir en el gran consens social en suport a la recuperació del nostre dret civil per la utilitat social i per tractar-se d’un senyal d’identitat vinculada a la nostra personalitat.
En el curs de les reunions mantingudes amb els diferents col·lectius, s’incideix per José-Ramón Xirivella, president de Juristes, a aclarir que “hem de ser més reivindicatius els valencians, i que ara, quan queden menys de 100 dies per a les eleccions autonòmiques, és el moment d’abordar la situació de la rodalia, de defensar els cabals del Transvasament del Tajo per a la Vega Baixa, i el Baix Vinalopó, la urgència de no donar treva als actuals dirigents del València CF, i recordar que l’infrafinançament ens condemna als valencians a estar sempre a la cua d’Espanya”.
Respecte a la tramitació de la reforma constitucional per a recuperar el Dret Civil, s’assenyalen des de fonts del col·lectiu jurídic valencianista que “No serà un camí de roses la tramitació parlamentària si no s’aproven conjuntament la reforma de l’article 49 i la valenciana. Hauran de votar 6 vegades contra l’autogovern valencià en Congrés i Senat, i evidenciar que ens tracten als valencians com a espanyols de segona”. “Exigim un tracte just a les cupulas dels partits polítics i que escolten els seus militants valencians per a aprovar ja la recuperació efectiva dels nostres drets civils”, va advertir Xirivella.
Així mateix, demà, dijous 23 de febrer Juristes Valencians organitza una Taula Redona a les 11 hores en la Facultat de Dret de la Universitat de València ” La reforma constitucional per a recuperar el Dret Civil Valencià. Estat de la qüestió”, amb la participació de Sergí Alonso Vila, vicedegà d’estudiants, Javier Plaza, catedràtic de Dret Civil, José Bonet, catedràtic de Dret Processal i el president de Juristes Valencians José-Ramón Xirivella, en un acte que presentarà el Degà Javier Palao.
L’acte obert a la comunitat universitària i a tots els valencians abordarà des d’una perspectiva científica i didàctica l’oportunitat d’aprovar en les pròximes setmana la reforma constitucional plantejada per les Corts Valencianes fa 3 anys, de manera conjunta amb la de l’article 49 per a donar una millor regulació a la discapacitat.

