Així, acompanyat per l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha recalcat que aquesta figura constitueix una benvinguda a tots els alacantins i visitants i “reforçarà l’èxit de l’exposició dels guerrers de Xi’an en el MARQ, que en menys de tres mesos ha registrat més de 55.000 visitants”
El president de la Diputació i previsible futur president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assegurat que l’escultura d’un guerrer de Terracota de huit metres d’altura que presideix des d’aquest dijous L’Esplanada per a potenciar l’exposició dels Guerrers de Xi’an és un motiu més perquè Alacant ambicione a “jugar en les grans lligues, i no en lligues menors”.
“Hem d’aprendre i continuar aprenent a no jugar en lligues menors, a jugar en les grans lligues. Aqueixa és l’ambició amb la qual continuem treballant”, ha explicat aquest dijous Mazón, que ha sostingut que “en els pròxims anys” continuarà ” donant motius de Primera Divisió” perquè els alacantins se senten “molt orgullosos”.
Així, acompanyat per l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha recalcat que aquesta figura constitueix una benvinguda a tots els alacantins i visitants i “reforçarà l’èxit de l’exposició dels guerrers de Xi’an en el MARQ, que en menys de tres mesos ha registrat més de 55.000 visitants”, ha assenyalat Mazón, qui ha puntualitzat que hi ha una mitjana de mil visitants diaris.
“El destí de la província i el destí de la ciutat s’uneixen entorn de la cultura i aquestes són les iniciatives que hem de continuar fomentant, perquè Alacant té capacitat i treballarà per tindre major capacitat d’atracció, d’acolliment i de turisme cultural, més enllà del sol i platja per a ser referència i a jugar en les grans lligues, amb ambició”, ha detallat.
Així, ha subratllat que aquesta exposició “està cridada a ser una de les més importants de quantes ha albergat el museu i la més visitada de la història de la ciutat, un repte que estem aconseguint dia a dia”.
Per part seua, Barcala ha asseverat que aquest guerrer “és potser el reclam més important que es pot fer d’una exposició amb aquesta escultura en l’entrada de la ciutat”.
Així mateix, ha assenyalat que aquesta proposta permet “posar en valor a la ciutat i a tot el seu patrimoni, incrementant-lo, potenciant-lo i treballant conjuntament amb la Diputació amb la finalitat d’intensificar aquestes accions que són fonamentals per al desenvolupament d’Alacant, de la província i de la Comunitat”.
La mostra es va inaugurar a la fi del mes de març i ha registrat ja prop de 55.000 visites, amb un important increment del públic procedent del Regne Unit i dels països nòrdics. Una selecció de 120 peces originals procedents de nou museus i institucions xineses, entre elles nou estàtues i un cavall, conformen la proposta cultural.
La peça, d’onze metres d’altura i una base de 10.000 quilos d’arena, romandrà exposada fins que finalitze la mostra, al gener de 2024, però es retirarà puntualment durant les festes de Sant Joan per a facilitar la instal·lació de la Foguera Esplanada.

