El delegat a València de la regió d’Odessa i l’alcalde de la ciutat portuària de Ochakiv s’han reunit amb representants de l’Autoritat Portuària de València i la Fundació Valenciaport

Ucraïna ha demanat ajuda a València en matèria de formació logístic-portuària, d’infraestructures i de medi ambient per a la reconstrucció del seu país quan ho permeta la fi de la invasió russa.

El delegat a València de la regió d’Odessa, Oleksandr Nosenko, i l’alcalde de la ciutat portuària de Ochakiv, Serhii Bychkov, s’han reunit amb representants de l’Autoritat Portuària de València i la Fundació Valenciaport, Federico Torres i Miguel Garín, respectivament, per a sol·licitar la seua col·laboració en la futura reconstrucció de les infraestructures d’Ucraïna.

En concret, estimen que requeriran ajuda en matèria de formació logístic-portuària, d’infraestructures i de medi ambient per a quan ho permeta el final del conflicte bèl·lic provocat al seu país per la invasió russa.

“Ucraïna –han expressat– vol comptar amb Valenciaport i la seua experiència logística i portuària per a tornar a alçar les seues infraestructures quan ho permeta el final de la guerra”.

Els dos representants de les àrees portuàries ucraïneses han estat acompanyats en la trobada pel cònsol honorari d’Ucraïna en la Comunitat Valenciana, Pablo Gil, la coordinadora del Consolat Honorari, Eleonora Vatral, i el cònsol d’Assumptes Econòmics del Consolat General d’Ucraïna a Barcelona, Oleg Grabovetskyy.

La trobada s’ha produït a petició de la representació ucraïnesa donades les necessitats de reconstrucció permanent de les infraestructures logístiques i portuàries d’aquesta regió que està connectada per mar a través dels ports d’Odessa i de Ochakiv, segons informa la APV.

Quan es produïsca el final de la guerra a Ucraïna, un dels principals exportadors de cereals del món, el país necessitarà reconstruir instal·lacions portuàries, grues, accessos o ponts, entre altres infraestructures.

Però no sols això, també serà urgent formar a tècnics logístics en tota mena d’especialitats; d’ací la importància d’establir canals de comunicació amb Valenciaport, un dels grans ports de referència d’Europa per a, quan es puga, començar a col·laborar, segons la representació ucraïnesa.

El president de Valenciaport, Joan Calabuig, ha manifestat que la reconstrucció d’Ucraïna és un desafiament per a Europa ja que serà essencial per a poder reactivar la seua activitat econòmica i el seu desenvolupament social, i serà un assumpte prioritari per a Europa i per a totes les seues institucions.

El port de València “estarà plenament compromés amb aquesta labor”, així com tota la seua comunitat portuària, que farà costat a Ucraïna en la seua reconstrucció, ha assegurat.

Després d’una reunió de treball desenvolupada en la seu de l’Autoritat Portuària, la delegació ucraïnesa va realitzar un recorregut pels molls valencians on els projectes d’ampliació nord i hidrogen han despertat interés entre els visitants.

L’aposta mediambiental de Valenciaport i els plans de descarbonització han sigut també altres assumptes tractats durant el recorregut per les instal·lacions del Port de València.