El president dona aquest divendres les esperades explicacions de com va gestionar el temporal del passat 29 d’octubre que va devastar la província de València i es va emportar la vida de més de 200 persones, a més de provocar danys materials multimilionaris i sense precedents

Mazón s’enfronta aquest divendres a la seua pròpia DANA. Les esperades explicacions polítiques del president de la Generalitat sobre com va gestionar el temporal que el passat 29 d’octubre va devastar part de la província de València i quines mesures adoptarà també per al futur, es produiran aquest divendres en Les Corts Valencianes.

Dues setmanes després de la catàstrofe que ha deixat més de 200 víctimes mortals i milers de persones damnificades, i cinc dies després de la multitudinària manifestació a la ciutat de València sota el lema ‘Mazón dimissió’, el president donarà explicacions i anunciarà canvis en l’estructura de la seua Consell.

La compareixença estava inicialment prevista per al dijous a les 10.00 hores, però davant l’alerta roja decretada per Aemet pel risc de pluges torrencials a València, es va ajornar fins a aquest divendres a les 11.30 hores.

Mazón ha estat remetent en els últims dies, quan li l’he preguntada per la seua gestió de la dana, a aquesta compareixença davant el ple de Les Corts, que es produeix tant a petició pròpia com a sol·licitud del PSPV-PSOE, Compromís i Vox.

Nombrosos mitjans de comunicació s’han acreditat per a cobrir la compareixença del president en el Parlament valencià, que començarà a les 10 del matí i en l’exterior del qual s’ha convocat una concentració per a reclamar la seua dimissió.

Una “explicació seriosa”, sense límit de temps i “assossegada”

L’hemicicle guardarà en primer lloc un minut de silenci per les persones mortes en aquestes inundacions, després del que Mazón pujarà a la tribuna per a detallar, sense límit de temps i, segons ha indicat, de manera “més assossegada” i amb “explicacions serioses”, les decisions adoptades el 29 d’octubre i els avisos que es van donar.

El president va assenyalar dilluns passat que totes les diferents Administracions han de revisar l’actuació que van tindre i assumir “amb tota humilitat” que s’han pogut cometre errors.

Després de la primera intervenció de Mazón serà el torn dels síndics parlamentaris (de menor a major representació), començant pel de Vox, José María Llanos, a qui seguirà el de Compromís, Joan Baldoví, després el socialista, José Muñoz, i finalment el del PP, Juanfran Pérez Llorca, després del que hi haurà rèpliques i contrarèpliques.

Una remodelació del Govern per a “adaptar-lo a la nova etapa”

A més dels detalls que oferisca sobre “cada hora, cada missatge, cada crida, cada informació rebuda i com es va actuar a partir d’ací” el dia de la dana, la compareixença serà seguida amb expectació perquè s’espera que concrete com remodelarà el seu Govern per a adaptar-lo a la nova etapa.

El president va avançar el dilluns que estava treballant “per a adequar tota l’estructura del Govern de la Generalitat Valenciana a les labors de reconstrucció”, la qual cosa podria passar per cessaments i nomenaments de noves persones en el seu Executiu i per canvis en l’actual configuració de les carteres que el componen.